Wie zijn wij?
Iedere week stelt één van ons zich aan u voor. Deze week is het de beurt aan Joost.
Ik ben Joost Jongedijk, 23 jaar oud en woon in Wierden. Ik
doe de opleiding Aardrijkskunde om docent te worden in dat vakgebied. Ik speel
af en toe tennis, doe wekelijks aan wandklimmen en ben veel bezig met muziek.
Ook vind ik het gebruik van verschillende toepassingen binnen de ICT zeer
interessant en dat is ook de voornaamste reden waarom ik heb gekozen voor de
minor Leren & ICT. Dit komt veel terug in mijn dagelijkse leven, maar ook
wanneer ik voor klas sta.
De week
7 februari zijn wij verder van start gegaan met de minor en
hebben wij voornamelijk gebrainstormd over wat wij moesten verwachten van de
opdracht die wij hebben gekozen. Dit hebben wij gedaan alvast op zoek te gaan
naar literatuur die wellicht van nut zijn voor de opdracht. Marco heeft voornamelijk
gekeken naar hoe meta-cognitieve vaardigheden werken en wat zij zijn. Wij
hebben een lokaal gehuurd om hier enkele zaken te bespreken en bezig te
gaan.
8 februari hebben wij de complete opdracht doorgespit en gekeken naar wat er van ons verwacht wordt en wat onze inbreng hierin kan zijn. Door deze verwachtingen te scheppen was het mogelijk om enkele gesprekspunten te formuleren waardoor wij wat meer duidelijkheid zouden krijgen binnen de opdracht, aangezien hij nog niet heel helder was voor ons.
De gesprekspunten die wij hebben geformuleerd zijn gerichte vragen die ons een houvast kunnen bieden en waarmee wij binnen het eerste gesprek al een duidelijk beeld kunnen krijgen van de school, maar de begeleiders vanuit het Nuborgh College kunnen op deze manier zien dat wij ons voorbereid hebben en dat wij er serieus mee bezig zijn.
Ook zijn wij bezig geweest met het uitdenken van een dagopening die wij moeten uitvoeren 14 februari.
De samenwerking ging vrij goed, er zijn verschillende afspraken gemaakt, hoewel een groepslid afwezig met een gegronde reden. Ieder lid van de groep heeft andere ideeën en inspiraties, dit komt voornamelijk vanuit het feit dat de achtergrond van elk groepslid vrij divers is binnen de verschillende vakgebieden.
8 februari hebben wij de complete opdracht doorgespit en gekeken naar wat er van ons verwacht wordt en wat onze inbreng hierin kan zijn. Door deze verwachtingen te scheppen was het mogelijk om enkele gesprekspunten te formuleren waardoor wij wat meer duidelijkheid zouden krijgen binnen de opdracht, aangezien hij nog niet heel helder was voor ons.
De gesprekspunten die wij hebben geformuleerd zijn gerichte vragen die ons een houvast kunnen bieden en waarmee wij binnen het eerste gesprek al een duidelijk beeld kunnen krijgen van de school, maar de begeleiders vanuit het Nuborgh College kunnen op deze manier zien dat wij ons voorbereid hebben en dat wij er serieus mee bezig zijn.
Ook zijn wij bezig geweest met het uitdenken van een dagopening die wij moeten uitvoeren 14 februari.
De samenwerking ging vrij goed, er zijn verschillende afspraken gemaakt, hoewel een groepslid afwezig met een gegronde reden. Ieder lid van de groep heeft andere ideeën en inspiraties, dit komt voornamelijk vanuit het feit dat de achtergrond van elk groepslid vrij divers is binnen de verschillende vakgebieden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten