dinsdag 7 februari 2017

Week 1

Wie zijn wij?

Per week stelt één van ons zich aan u voor. Deze week is het de beurt aan Ronald.

Ik ben Ronald Dunnewind, ben 22 jaar oud en woon in Hardenberg. Ik volg de Lerarenopleiding Aardrijkskunde. Naast school ben ik druk met muziek. Ik speel trompet in een orkest en zing in een koor. Ik ben de minor Leren & ICT gaan volgen omdat ik het leuk vind om met ICT bezig te zijn. Ik maak in mijn lessen vaak gebruik van ICT, maar wil nu op zoek gaan naar de meerwaarde hiervan voor het leren van leerlingen. Ook hoop ik veel nieuwe dingen te leren op het gebied van leren en ICT.

De week

Dinsdag 31 januari begon onze minor. We werden bij aankomst op school meteen op de foto gezet voor, wat later bleek, een introductieopdracht. Door de introductieopdracht had iedereen elkaar gezien en even later was het pauze. Na deze pauze moesten we DOT’s (docent ontwerpteams) gevormd hebben. Wij kwamen het lokaal weer in als DOT bestaande uit Marco Bouwmeester, Lykele Dam, Joost Jongedijk en Ronald Dunnewind. Op woensdag is Chira Kader aangesloten bij ons DOT.
We hebben op dinsdag na de lesuren bij elkaar gezeten om een mogelijke invulling te verzinnen voor onze pilotopdracht. We hebben toen de keus gemaakt om contact te zoeken met MOTA. MOTA is een leerwerktraject van De Kapstok voor jongeren met psychiatrische stoornissen en is met name gericht op jongeren met een autisme spectrum stoornis. Joost heeft contact opgenomen met deze instelling. Er waren veel mogelijkheden om iets te doen met leren en ICT.
Op woensdag kwam er echter nog een invulling voor de pilotopdracht voorbij. Dit gaat om een project op het Nuborgh College Oostenlicht. Op het Nuborgh College Oostenlicht bestaat momenteel geen doorlopende leerlijn op het gebied van plannen. Dit leek ons een mooie uitdaging. Wij hebben uiteindelijk voor deze opdracht gekozen omdat de opdracht al erg concreet is. Bij MOTA moest er nog een concreet onderwerp voor een project bedacht worden. Het leek ons daarom beter om nu voor het project op het Nuborgh College te kiezen.
We hebben contact opgenomen met het Nuborgh College en hebben een afspraak gepland op 13 februari. Volgende week gaan we deze afspraak voorbereiden door goed duidelijk te hebben wat wij willen weten van de opdrachtgever om de opdracht helemaal duidelijk te krijgen.

De samenwerking is deze week begonnen. We hebben twee keer overlegd. Dit ging prima. Het groepsproces is voorzichtig op gang gekomen. Volgende week hopen we meer over het groepsproces te kunnen schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten